– Det skal gå raskt og smidig

Publisert: 23/09/2016 | Kategori: Behandlingsforsikring, Privatliv

Blir du syk eller skadet, har du trolig nok med deg selv. Da er det fint å få en egen sykepleier som hjelper deg til riktig spesialist og ordner med det praktiske for deg.

Hos SpareBank 1 sitter sykepleier Margaret Holmboe og kollegene hennes og svarer på henvendelser fra kunder som av ulike grunner vil benytte seg av behandlingsforsikringen sin.

– Det skal gå raskt og smidig. De får en personlig sykepleier som følger dem opp gjennom prosessen, forklarer Holmboe.

– Vi sørger for å bestille timer som passer og tar om ønskelig kontakt med kunden etter operasjon. Ved behov hjelper vi dem også med videre oppfølging. Vi er med andre ord en slags koordinator for kunden, legger den erfarne sykepleieren til.

Hennes inntrykk er at mange setter stor pris på hjelpen de får, og at de positive tilbakemeldingene blant annet skyldes tryggheten for forutsigbarheten behandlingsforsikringen gir.

Viktig kompetanse

Og det er ikke uten grunn at det er sykepleiere som svarer på henvendelser fra dem som skal benytte seg av behandlingsforsikringen.

Det praktiske er én ting, men ofte er det viktig å kunne mer enn nettopp dét.

– Vi er alle sykepleiere med bred kompetanse og kan derfor gi sykepleiefaglige råd i forbindelse med ulike problemstillinger, forklarer Holmboe.

– Dette har i mange tilfeller ført til raskere diagnostisering og behandling for våre kunder, legger hun til.

Kort ventetid

I tillegg til veiledning og praktisk hjelp fra helsepersonell får kunden hjelp innen gitte tidsfrister.

– Man får operasjon innen 15 virkedager, og for eksempel MR, CT og eventuell spesialistbehandling i løpet av 10 virkedager. Det er selvfølgelig en trygghet for kunden, sier Holmboe.

– Dette gjelder ikke minst de som vil raskt tilbake i jobb, og det er naturligvis ganske mange.

Vil du vite mer? Her finner du alle vilkårene for behandlingsforsikring i SpareBank1 og her kan du sjekke pris på behandlingsforsikring.